Alla inlägg under december 2018

Av Thomas Eriksson - 23 december 2018 23:39

Kramar,extra leenden, kaffe, te, skratt,portion brädspel fia med knuff, brädspel,film,bara finnas där,egentligen inga direkta ord men just bara.... enkelt. En känsla!

Av Thomas Eriksson - 22 december 2018 00:05

Julen närmar sig och julstress för många i olika anseenden, även mysfaktorn på hög nivå.Själv suttit o stirrat i timmar på ett julkort som föll ner i brevlådan, som för övrigt varje år vid denna tid kommer. Märkligt enligt mig är att det går år men inte ett lyft på telefonluren.. varför?? Varför just ett ynka julkort? Känns konstigt och en påminnelse.. lägger det åt sidan med en något konstig känsla som e svår att sätta ord på.. Nu är det snart nytt år och nytt kapitel ska skrivas i livet. Jag vet vad mitt 2019 ska fyllas med vet du? Så nu alla mina vänner nu gör vi det bästa av 2018 med leenden, mys och just bara finnas där oavsett vad. Vem är med mig?? Nu ska jag iallfall på med tomteluvan och skapa så många leenden jag kan små som stora vilket som så är inte storleken på leendet som betyder mest utan att du ger det för du vet inte hur mycket ett leeende kan betyda och kännas inombords för personen du just möter eller har omkring dig och just så här kring jul och nyår är det exstra viktigt att påminna sig själv o stanna upp o ge och om inte mot dig själv;) leeer du så ler andra osvsett om det inte syns utåt sett men inombords så vet både du och jag att leenden sitter kvar längst inom sig:) Ta väl hand om er var ni än är och gör// Thomas :)

Av Thomas Eriksson - 13 december 2018 23:53

2 senaste veckorna har det infunnit sig en hel del tankar, och att kunna bidra till nånting, att hjälpa andra när dom behöver det som mest, just bara finnas där och va där. Den känslan är för mig det absolut bästa. Jag har inte alla svar och således inte heller allas lösningar på allt men som jag brukar säga att hjälpa lite e bättre än inget, livet lär dig och livets erfarenheter ska du dela med dig av för du och andra får alltid ut godhet ur det på ett eller annat sätt. Och ett leende,hjälpsamhet o positivitet till varandra i vardagen är en trygghet, energigivande och stort leende i bådas hjärta o själ som betyder allt. :)

Av Thomas Eriksson - 4 december 2018 23:22

Veckan som varit och veckan som är har haft sina tankebanor och betydelse. Som denna dag så blev 99% misslyckande och jag får va nöjd o tacksam att 1% bra att jag lyckades med att rädda min värdighet. Så vad ni än gör i alla situationer/är så va tacksam för det lilla för det är det viktigaste av allt oavsett. Jag reser mig upp hur sargad jag än känner mig och hur det än är, men idag testade det mig över gränsen, fast så är det bara o le och vinka även om insidan är.. Så bilderna får ger er en tolkning o tanke. Vad ni än är o vad ni än gör må så bäst och gott ni kan????

Ovido - Quiz & Flashcards