Alla inlägg under november 2018

Av Thomas Eriksson - 29 november 2018 23:45

Ett bakslag kom men oxå en viktig sak att inte ignorera,just det där när det blir bakslag så måste man fundera ordentligt på 2 saker, det 1:a är,vad är det värt? och 2 :a saken ska det genomföras? För mig har det stor betydelse att lyssna när det verkligen är så och på andra personer som verkligen bryr sig och betyder nåt för en. Att lyssna på kroppen och vad den vill säga när det är knas det gör att man förstår både sig själv mer och hur andra ser på än. Nu ska man klara sista biten hur den en är. Måste vara försiktig,smart. Vill hellre inte ångra något heller så,nu gör vi detta på rätt och bra sätt med lugn o fin känsla i magen o leende mot detta. Resten löser sig eftersom :)

Av Thomas Eriksson - 27 november 2018 08:32

Just nu e det mycket tankar och känsloläge samt framåt som gäller. Jag tar till mig mycket av att prata, känna in och just bara vara så bra man kan vara som person.Denna månad som alltid varje år påverkar mig lite mer mentalt och känslosamt pga av jul och högtid,för er som känner mig vet ju varför. Just nu focuserar jag på 2 detaljer först att bara vara pigg, energirik och glad , inspirerande,motiverande mot mig och mot alla andra. Att se uppgiften sen som jag ska genomföra på lördag med glädje, återseende och återuppbyggnad samt bara jätteskoj. Det som kommer bli efter det är starten på nåt mer seriöst och drömmen har då tagit fart på riktigt. Så denna vecka jobbar jag på att just vara inspirerad,motiverad,positiv och glad, hjälpsam mot mig själv och andra samt situationer. Med tekoppen i hand o musik i bakgrunden tar vi ett djupt andetag och en lugn fin blick tittar vi ut mot kylan utanför fönstret och intar dagens utmaning med en god tanke i själ och hjärta samt god magkänsla.

Av Thomas Eriksson - 23 november 2018 23:54

Här sitter jag med kopp te, ljus och tyst runt omkring en fredags kväll och tänkte dela med mig av lite tankar o framåt seende. Att pusha andra personer framåt är nog det finaste man kan göra.Se deras tankar som snurrar,deras mentala spärrar som byts från oro till handling och dom lyckas våga göra det dom varit rädda för att göra innan. Att ge dom ett hopp om egen förtroende på sig själva att växa. Jag själv lärt mig igenom att just det där att våga göra när du inte har en aning egentligen hur det kommer gå osv men du bara vågar gör det. Att från tanke till bara handling kan öppna många dörrar i och till självsäkerhet i många situationer. Att framförallt att just bara finnas där o ge varann just den där pushen som alla behöver på ett eller annat sätt ack
Så viktigt och så betydelsefullt och väldig viktigt. Att ge andra en väg framåt gör att man oxå växer som person och genom andras lycka och bedrifter blir man oxå glad och starkare, man hjälps åt och ger varann mentala pusselbitar och styrka. 1 vecka kvar till där jag vill vara igen. 2 veckor kvar till operation. Drömmen och siktet är 2019 att slippa springa på sjukan och jag ska hålla mig fysiskt hel hela 2019. Det är en bedrift bara det för att jag har oddsen emot mig. När man väl har bestämt sig men är osäker o rädslan tar över för att du helt enkelt är ovan och aldrig kanske inte ens gjort eller tänkt förut, tänk då på att våga visa för dig själv att det absolut inte skämmigt att be, ta hjälp tills du vågar helt själv göra det, samt att våga vara utanför komfortzonen. Det är tecken på styrka, inte svaghet. Man ska alltid våga visa sig svag för det är mänskligt och att styrka byggs från att vara svag och okunnig till just bli stark.

Av Thomas Eriksson - 19 november 2018 21:43

Hej allihopa!

Det va inte igår direkt, längesen nu, typ 2016...

Men dags för att återuppta det jag engång höll på med och hade i tankar och planering.

Åren gått och jag insåg häromdagen att nu får det vara nog med hälsoproblem och shit.

Så jag bestämt mig för att även om hälsoproblemen satt stopp för mig så ska jag genomföra det mot alla odds, oavsett hur ont det en gör både mentalt,fysiskt.

Jag vill framåt och finna åter den dröm som jag änn inte lyckats ta mig ann än,den drömmen kommer ni snart få bli varsko om så se bara till att titta in här så får ni veta snart;)

Min strävan att orka fysikt sätt träna och tävla armbrytning har satt tyvärr min sport i långvarig paus,

Mycket frustrerande egentligen då jag engång i tiden vunnit SM 6gg och varit på landslagsnivå få tal gånger och vunnit   tävlngar förr om åren. Åren gått och hälsan satt stopp, men nu¨sluttet av 2018 har jag bestämt mig för oavsett hinder ska jag göra ett starkt avslut och revanch 2018 samt ett nytt starkt 2019.

Även om andra inte kanske tror att det kommer gå så är det nog det viktigaste att jag själv tror och bevisar att det är möjligt. Om jag kan så kan ni.

Planen har redan blivit satt och personer redan involverade i projektet.

Varit en lång väg hit,men jag har alldrig givit upp direkt,fast det har bara tagit längre tid än vad jag velat.

IAM  BACK! :) är mer än redo och har inspiration och glädje i detta nu.

Så ser ofantligt mycket emot 2019, men först ett snyggt och revanch suget starkt avslut på 2018 det lilla som är kvar av det. :) Så håll utskick för nu kommer det skrivas och inspireras,motiveras till 1000:)

/ Thomas

Ovido - Quiz & Flashcards