Alla inlägg under februari 2015

Av Thomas Eriksson - 17 februari 2015 23:28

första armbrytatävlingen över och vi måste ladda om till nästa tävling.Kan konstatera att ska jag på ett sm och leverera så räcker det inte som det är nu.måste det till en sjuhelsikes förändring i träningen, det är ju 52 dagar kvar så har verkligen bestämt mig att komma i mitt livs form jag ska vara i. Har nu fixat mental coach och fortsätter med yoga men med lite mer förändring i. Andra tankebanor och in i bubblan rejält. E tokladdad och inspirerad, motiverad. Har även fixat en träningsdagbok, och måttband för att se framstegen mot sm målet. Revanchen på mig själv är ett som e säkert o det e upp till bevis och jag ska inte svika mig själv,er som följer mig på denna resa. Om jag kan förändras så kan även du och alla andra. Värden möter dig alldrig halvvägs. Du måste möta värden. Positiv hela vägen nu även i motgång för det blir succe i slutändan. :-)

Av Thomas Eriksson - 15 februari 2015 20:32

så var det Golden arm en armbrytar tävling som alltid hålls varje år i feb. Många olika nationer bjuds in också för att deltaga. Min första tävling sen 2014 samma tid, då. Min hälsa o kropp stoppade mig totalt för att deltaga och resten vet ni ju ni som följt mig. Men nu 1 år senare står jag här och hel i kropp o hälsa på tävlingen, det går en lycko känsla genom kroppen på mig när jag får stå här och äntligen få tävla samt få träffa alla armbrytare. Att få dessutom möta en värdsmästare i sin klass från kasakstan gör ju det mer intressant, han var iof inte alls nöjd med mitt grepp o gnällde rätt hårt. Fast kan säga att det gick undan iallfall. Snabb som attan va han. Kan säga att hela laget i kasakstan i olika viklasser visade stort var skåpet skulle stå, många av oss som grymt duktiga fick det rådigt tufft mot dom och nu vet man hur långt efter man är på bordet. En otrolig upplevelse och dessutom e jag oerhört glad att få va hel i kroppen och få kunna tävla igen. Många klappar på axeln o glädjerop har man fått att återse mig vid tävlingsbordet igen och att dom tycker jag ser stark o frisk ut.Jag lovar er att det är en sån lättad i kroppen o befrielse att få stå här o visa att jag är tillbaka efter rådiga tuffa hälso problem. Hade inga förväntningar eller press mig utan jag bara tänkte vi kör, det få gå hur som helst bara jag att jag är hel och är här,deltar samt är tillfreds med mig själv och att få träffa er alla armbrytare, prata, mingla, byta skratt o glädje,erfarenhet. Det är det viktigaste. Att få stå på pallen var ju en glädje känsla av revansch på mig själv, att man alltid rest sig upp oavsett motgång och detta är väl ändå ett tydligt kvitto på det! Tack familjen armbrytning för att jag får vara en del av det här/er, betyder oerhört mycket för mig. Tack Holger m familj för en alltid lika givande tävling. Nu ska här laddas om,gå in i bubblan o ladda inför SM. :-)

Av Thomas Eriksson - 2 februari 2015 22:39

Här har det varit fullt ös... Men det e på topp oavsett. :) Har börjat Nattvandra efter ca 2 års frånvaro pga hälsan. Så i fredags den 31 jan var jag ute och gick. Men kallt o snöigt och knappast några tonåringar ute då, men en stackare fick vi plocka upp som låg och sov, men fick upp honom och hem tryggt förvar. Så ni kommer träffa mig nu på byn ca varann helg. Fredag ell lördag. Har ni några frågor eller så ang det är det bara höra av sig till mig. Roligt när man får höra att man både är en hjälte och du är alltid som ett solsken som man mår bra av ? Nu är det ca 14 dagar kvar till tävling i Eskilstuna Golden arm, första tävlingen Armbrytning för året så vi får se hur bra form man är i. Vi sliter på och hoppas att man hålla sig hel vilket jag gjort än så länge?. Har tittat tillbaka på gamla år vad jag gjorde då och vad jag inte har nu osv,har återskapat och tagit lite av det bästa delen av det gamla som jag saknat och som då gjorde mig på både på glatt humör och avslappnad, träningsmässigt sätt oxå. Minnen o bilder gör det värt att gå igenom det. Har börjat bygga saker och ting mycket annorlunda än vad jag gjort förr och nu känns det mycket tryggare, lättare än förr. Att jag inspirerar och motiverar andra samt att jag får inspiration,motivation av er gör ju att man höjer sig själv. Nä nu e det dags o göra mer nytta. Ha en bra start på veckan gott folk.

Ovido - Quiz & Flashcards